Peste 36 de milioane de lei pe an trebuie investiţi pentru modernizarea autobuzelor şi troleibuzelor deţinute de transportatorul administraţiei locale. 207 mijloace de transport, din totalul de 330, şi-au depăşit durata de exploare.
Compania de transport vrea instiruirea unei taxe speciale, de 6,6 %, în actualul preţ al biletelor şi abonamentelor de călătorii, începând cu anul următor. Consilierii locali vor dezbate propunerea care ar urma un fond de investiţii de aproape 9 milioane de lei anual, conform estimărilor specialiştilor structurii.
„În urma analizei efectuate de Regia Autonomă de Transport Urban Călători - RATUC (transformată recent în societate comercială şi în curs de înregistrare-n.red.) privind starea tehnică a parcului de autobuze, troleibuze şi tramvaiei din dotare a rezultat că din totalul de 330 de mijloace de transport, 207 au durată normală de exploatre îndeplinită sau depăşită şi anual ar trebuie înlocuit 10% din parcul de troleibuze şi autobuze. În medie, pe an, suma necesară pentru dotare este de 36.490.000 lei. Scoaterea din exploatare a mijloacelor de transport învechite şi înlocuirea acestora cu altele moderne cu consumuri energetice reduse determină o reducere a cheltuielilor cu piesele de schimb şi manopera pentru reparaţii", arată specialişrii primăriei de la Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică. „Din 197 de autobuze, 136 au durata de exploatare îndeplinită sau depăşită. Din 96 de troleibuze, 38 au durata de păşită. Din 37 de tramvaiei, 33 de bucăţi su durata normală de exploatre îndeplinită sau depăşită", susţine directorul Companiei de Transport, Liviu Neag,
Având în vedere starea parcului auto pentru transportul public, Compania de Transport Public a primăriei a cerut constituirea unei surse de finanţare a investiţiilor pentru achiziţia de mijloace de transport public moderne cu un confort sporit, mai puţin polu