Prima simulare a examenului de bacalaureat a debutat azi cu proba scrisa la disciplina Limba si literatura romana. Elevii prezenti au avut de rezolvat subiecte elaborate de catre inspectorii de specialitate, diferite in functie de filiera, dar cu aceeasi structura si cu punctaj similar, in conformitate cu programa de examen in vigoare, cu modelele postate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare pe site-ul oficial M.E.N. si cu detalierile de continut trimise in retea la inceputul anului scolar.
Subiectul I include texte poetice reprezentative pentru curentul simbolist – Si flautul magic vorbi de Stefan Petica, pentru filiera teoretica-profil real, filiera tehnologica, filiera vocationala-toate profilurile, cu exceptia profilului pedagogic, respectiv directia modernista interbelica – Monotonie pe vioara de Tudor Arghezi, pentru filiera teoretica-profil umanist si filiera vocationala-profil pedagogic. Sarcinile de lucru vizeaza aspecte referitoare la nivelul lexical si semantic al limbii, la valente expresive si stilistice ale unui text si permit evaluarea unor competentele specifice, precum: identificarea particularitatilor si a functiilor stilistice ale limbii in receptarea diferitelor tipuri de texte, utilizarea adecvata a achizitiilor lingvistice in producerea si in generarea de texte, cu explicarea rolului acestora in construirea mesajului etc.
Textul de tip argumentativ de la subiectul al II-lea le ofera viitorilor candidatilor posibilitatea de a-si demonstra nu numai competentele specifice redactarii unei astfel de compuneri, cat si cultura generala, propriile pasiuni sau experientele de lectura referitoare la rolul muzicii in cultivarea sensibilitatii tinerilor, cat si la arta considerata o posibilitate de autointerogare si autoreflectare a unui creator.
La subiectul al III-lea, eseul de 2-3 pagini solicita prezentarea particul