Copiii care învaţă la grădiniţele de stat din România participă, pe lângă orele de „colorat în cotur“ şi la lecţii de religie, unde învăţă să spună rugăciuni, dar şi ce-i aşteaptă dacă exagerează cu „prostioarele“. Vorbim despre utilitatea religiei la grădiniţă, de la ora 15.00, la Adevărul Live, cu Gheorghe Dogaru, inspector şcolar pentru disciplina religie, Mihai Copăceanu, psiholog, şi Daniel Bîlbă, absolvent de Teologie şi Filosofie.
Fie că sunt introduse la propunerea educatoarelor, fie ca urmare a recomandării unei biserici parohiale din apropierea grădiniţei, orele de religie nu sunt o noutate pentru majoritatea preşcolarilor.
În timp ce reprezentanţii Bisericii Ortodoxe Române laudă iniţiativa de a-i familiariza pe copii cu morala creştină şi pildele biblice, membri ai societăţii civile critică lecţiile de religie, spunând că preşcolarii nu sunt încă pregătiţi pentru a asimila corect valorile creştine ori că aceste cursuri au un caracter discriminatoriu.
Patriarhul Daniel crede că „prezenţa disciplinei Religie in sistemul de invaţamânt public nu reprezintă o inovaţie sau un model românesc, ci un act de dreptate bazat pe cultura românească europeană şi o necesitate permanentă in procesul nobil de formare moral socială al elevilor.“
Despre cum este predată religia la grădiniţă, de ce ar trebui să înveţe preşcolarii despre Dumnezeu şi despre cât de independentă este viaţa morală de exigenţele religiei vorbim cu inspectorul şcolar pentru disciplina religie Gheorghe Dogaru, cu psihologul Mihai Copăceanu şi cu vicepreşedintele Institutului European de Training şi Studii Multiculturale, Daniel Bîlbă.