De asemenea, 23% dintre ei considera ca situatia economica este stabila, 4% ca se depreciaza usor, iar 5% ca este in declin puternic.
Pe de alta parte, 57% dintre executivi sunt increzatori in cresterea fortei de munca (fata de 20% in 2012), 52% in cresterea veniturilor corporative (15% in 2012) iar 43% in cresterea disponibilitatii creditarii (de la 10% in 2012).
Topul prioritatilor consiliilor de administratie ale companiilor de media si divertisment a suferit, de asemenea, cateva modificari. Astfel, 66% dintre executivi declara ca, in prezent, pun un accent mai mare pe eficienta si controlul costurilor decat cu un an in urma. Gestionarea riscurilor este in topul prioritatilor pentru 60% dintre companiile analizate, guvernanta corporativa pentru 57% dintre companii, relatiile cu investitorii in 53% dintre companii; aspectele de reglementare – in 50%; atragerea si retinerea talentelor - in 47%, iar alocarea de capital - in 43% dintre companiile chestionate.
"Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul anului 2013, devine tot mai clar ca industria de media si divertisment este optimista cu privire la anul care urmeaza. Cresterea increderii companiilor in economia globala, concentrarea acestora pe investitii in produse si servicii de baza, precum si o perspectiva imbunatatita asupra tranzactiilor anticipeaza potentiale tranzactii mai mari si mai importante in industria de media si divertisment", spune Tom Connolly, lider global al departamentului de asistenta in tranzactii, media & divertisment in cadrul EY.
Ce spun managerii din media&divertisment:
• 79% dintre executivii din companiile de media si divertisment cred ca mediul de reglementare incurajeaza initiativele de crestere ale companiilor.
• 73% se asteapta la o crestere in urmatoarele 12 luni. 62% cred ca economia globala va creste cu 1%-3%; 11% cred ca va creste cu 3%-5%; 20% cred