Vânzările importatorului auto Porsche România au ajuns în acest an la o medie de 193 de maşini pe dealer, în scădere cu peste 70% faţă de 2007, an de vârf al volumelor livrate, când la un număr similar de distribuitori, media livrărilor se ridica la 669 de unităţi.
"Anul de vârf, 2007, în care am vândut cele mai mari volume, am reuşit cu un număr de 85 de dealeri o medie a vânzărilor de maşini noi pe dealer de 669 de bucăţi. Din cauza scăderii volumelor, astăzi ne învârtim în jurul unei medii de doar 193 de unităţi pe dealer. Dacă scoatem şi facem o curăţare a locaţiilor importante, din oraşele mari, situaţia arată chiar mai îngrijorător", a declarat, într-o conferinţă de presă, Brent Valmar, director general al Porsche România.
Reţeaua de distribuţie a Porsche România s-a comprimat în acest an, faţă de 2012, de la 93 la 86 de dealeri, iar numărul insolvenţelor acestora a urcat de la 14 la 19.
Investiţiile grupului Volkswagen în reţeaua de distribuţie din România se ridică la 117,3 milioane euro, potrivit sursei citate.
Porsche România a livrat 13.566 de maşini în primele zece luni, în scădere cu 13,4% faţă de perioada similară a anului trecut, când nivelul vânzărilor a totalizat 15.676 de unităţi, potrivit datelor comunicate marţi de importatorul auto.
În intervalul ianuarie - octombrie, compania a comercializat 6.094 autoturisme şi 1.028 de vehicule comerciale Volkswagen, 1.322 de unităţi Audi, 4.395 de unităţi Skoda şi 717 de unităţi Seat.
Ponderea clienţilor persoane fizice a scăzut de la 22% la 18% în perioada analizată, diferenţa în portofoliul mărcilor companiei fiind reprezentată de companii. Clienţii individuali acoperă în continuare 40% din livrări, restul fiind flote.
"În baza datelor publice, pe perioada ianuarie - octombrie faţă de anul trecut, piaţa de autoturisme a înregistrat în continuare un decli