A venit în România în plină criză, la începutul anului 2011, după experienţe în Statele Unite, Nigeria şi Cehia, şi a reuşit în mai puţin de trei ani să ridice proiecte de circa 100 mil. euro într-o piaţă imobiliară care încă nu şi-a regăsit ritmul. David Hay, CEO al AFI Europe, şi echipa sa din România au reuşit totodată să ducă vânzările mallului de la Cotroceni la circa 200 mil. euro pe an, un plus de peste 30% faţă de 2010, iar managerul spune că acest proiect „încă nu şi-a spus ultimul cuvânt“, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT. Ce mai pregăteşte managerul de 51 de ani pentru următorii ani?
Până la venirea crizei, grupul AFI Europe, controlat de miliardarul israelian Lev Leviev, a fost printre cei mai activi jucători din piaţa imobiliară locală. Sub conducerea lui Reuven Havar, cei de la AFI au realizat investiţii de aproape jumătate de miliard de euro: 300 de milioane de euro au fost investiţi în mallul AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, finalizat în octombrie 2009, într-unul dintre cele mai grele momente ale crizei, în timp ce alte sume importante au fost folosite pentru achiziţia de terenuri: platforma Laromet din nordul Bucureştiului a costat aproape 80 de milioane de euro, alte loturi fiind cumpărate în diverse zone din Capitală şi împrejurimi, precum şi în Ploieşti şi Arad.
„Principalul obiectiv al AFI Europe este să dezvolte actualul portofoliu de terenuri, astfel că de când am venit în România am început lucrările la clădirile de birouri de lângă mallul de la Cotroceni şi am realizat proiectul AFI Palace Ploieşti. Nu sunt pe deplin mulţumit, aş fi dorit să fac mai mult, dar încă avem multe provocări. Cu siguranţă însă că nici perioada următoare nu va fi plictisitoare“, declară David Hay din biroul său situat în clădirea de birouri AFI Park 1, finalizată în toamna anului trecut lângă „bila“ de la intrarea în mallul AFI Palace Cotroc