Care sunt cele mai frecvente trucuri pe care le folosesc angajatii restaurantelor si ce trebuie sa faci ca sa nu te lasi pacalit. Atunci cand mergi la restaurant si ai senzatia ca esti inselat, cel mai probabil chiar esti, anunta abcnews.go.com. Site-ul american a alcatuit o lista cu cele mai frecvente 10 tertipuri pe care restaurentele le folosesc ca isi asigure profitul, in speranta ca cititorii vor fi mai greu pacaliti pe viitor.
1. A doua cea mai ieftina sticla de vin are cel mai mare adaos comercial . De cele mai multe ori clientii vor sa cheltuie cat mai putini bani, fara sa dea impresia ca sunt zgarciti. Astfel, cei mai multi clienti aleg a doua cea mai ieftina sticla de vin, crezand ca intrunesc ambele conditii. Vestea proasta este ca restaurantele au dedus aceasta manevra, asa ca al doilea cel mai ieftin vin are cel mai mare adaos comercial, astfel ca restaurantul obtine cel mai mare profit. In caz ca vreti sa economisiti bani, alegeti cea mai ieftina sticla, fara sa tineti cont de impresia pe care o faceti ospatarului.
2. Timpul de asteptare este fictiv . Se intampla des ca un timp de asteptare de 15 minute sa se transforme in jumatate de ora, sau viceversa. Asta pentru ca persoanele care conduc clientii la mese inventeaza, pur si simplu, aceste durate si, de cele mai multe ori, perioada pe care o anunta este mai lunga decat cea reala. Aceasta tactica are doua avantaje: in primul rand, clientii vor fi recunoscatori atunci cand sunt condusi la mese mai repede decat se asteptau si in al doilea rand, un timp de asteptare lung ar putea sa determine consumatorii sa se mute la bar, unde vor consuma in plus fata de ceea ce isi propusesera, iar preturile sunt mai mari.
3. Restaurantele refolosesc bautura pe care nu o beti . Sticlele de vin care nu sunt golite de clienti sunt refolosite de personalul restaurantului. Acestia fie l