Aproximativ 32% dintre companiile mici şi mijlocii din ţara noastră au planuri de expansiune internaţională în următorul an, pe care le percep drept un mod de a-şi creşte afacerile, arată un studiu realizat de compania de servicii financiare Citi.
Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici şi Mijlocii la Citibank România, a declarat: "Studiul arată că 32% dintre companiile mici şi mijlocii din România au planuri de expansiune internaţională, pe care le percep drept un mod de a-şi creşte afacerile. Considerăm că acest fapt oferă o imagine pozitivă asupra României şi asupra celor cinci industrii în care se observă un interes crescut pentru expansiune: industria manufacturieră (31%), cea tehnologică (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetică şi chimică (7%)".
Conform unui comunicat de presă, Citi a anunţat astăzi rezultatele studiului pe care îl desfăşoară anual în Europa Centrală şi de Est şi în Estul Mijlociu pe tema activităţii sectorului intreprinderilor mijlocii. La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au în plan să îşi extindă operaţiunile pe plan internaţional în următorul an, în timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelaşi obiectiv.
"Potrivit rezultatelor studiului, încrederea majorităţii companiilor intervievate este în creştere. Observăm că din ce în ce mai multe companii încep să evalueze oportunităţi de dezvoltare în afara graniţelor", a precizat Vlad Ponta. "Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa şi Statele Unite", a adăugat el.
"Patru dintre cele mai comune provocări cu care se confruntă intreprinderile mijlocii din regiune sunt: creşterea vânzărilor sau gestionarea unor scăderi ale volumelor de vânzări; expasiunea internaţională; schimbările din mediul economic; managementul capitalului de lucru", potrivit surse