Radu Dinescu, secretar general al UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România), consideră că statul este adevăratul câştigător de pe urma deciziei de amânare a accizei la motorină pentru că în contextul unei suprataxări transportatorii de pe rute internaţionale ar alimenta în afara ţării, iar veniturile la buget ar scădea.
„Pierderile ar fi fost mult mai mari. Este o decizie înţeleaptă. Transportatorii cu rute internaţionale nu ar mai fi alimentat în România decât 30% din cât alimentează astăzi. Guvernul nu ar fi pierdut 7 cenţi pe litru în plus, ci 55-60% din preţul de vânzare final al motorinei, acciza cu tot cu cei 7 cenţi, plus TVA de 24%“, a spus Radu Dinescu în emisiunea ZF Live de marţi, 10 decembrie. Guvernul a anunţat că intenţionează să aplice acciza de 7 eurocenţi doar la benzină şi să amâne introducerea acestei taxe la motorină pentru o perioadă de trei luni.
În România se consumă anual circa 5,7-5,8 milioane de tone de carburanţi, din care 75% reprezintă motorină. Continuarea pe ZFCorporate
Radu Dinescu, secretar general al UNTRR (Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România), consideră că statul este adevăratul câştigător de pe urma deciziei de amânare a accizei la motorină pentru că în contextul unei suprataxări transportatorii de pe rute internaţionale ar alimenta în afara ţării, iar veniturile la buget ar scădea.
„Pierderile ar fi fost mult mai mari. Este o decizie înţeleaptă. Transportatorii cu rute internaţionale nu ar mai fi alimentat în România decât 30% din cât alimentează astăzi. Guvernul nu ar fi pierdut 7 cenţi pe litru în plus, ci 55-60% din preţul de vânzare final al motorinei, acciza cu tot cu cei 7 cenţi, plus TVA de 24%“, a spus Radu Dinescu în emisiunea ZF Live de marţi, 10 decembrie. Guvernul a anunţat că intenţionează să aplice acciza