Comunităţile de business există de multă vreme în România, şi temele abordate în cadrul întâlnirilor au mereu un feedback foarte bun, inovaţiile pregătindu-se încă de la începutul discuţiilor. Cu atât mai mult cu cât partenerii de dialog fac parte din „taberele” aparent diferite: antreprenori, business angels, reprezentanţi ai unor companii...
Ce este o comunitate de business? Este un mediu privat şi sigur pentru diferite organizaţii care doresc a împărtăşi cunoştinţe, promoţii, oferte, servicii, produse sau evenimente, reţele, să stabilească noi contacte sau să le consolideze pe cele deja existente. Această comunitate este reprezentată de un grup de oameni cu interese, credinţe sau norme de viaţă comune. Definiţia mediului de business este, deci, una care oferă foarte multe informaţii şi, în acelaşi timp, idei de structurare a unei afaceri...
În comunităţile de business de acum se vorbeşte foarte mult despre inovaţie. Din păcate, oamenii de business din România, atunci când vine vorba despre noutate, sunt uneori reticenţi. „Românii cred atât că «merge şi aşa» , cât şi că «ştiu eu mai bine», aşa încât este destul de greu să dai peste oameni care sunt deschişi şi vor să înveţe. Dar există şi această categorie”, ne spune Dragoş Anastasiu, Preşedintele Eurolines România.
Comunităţile de business au mai multe beneficii, acestea organizând „şedinţe” care au teme interesante şi provocatoare pentru participanţii prezenţi. „Cred că existenţa comunităţilor de business este benefică pentru toată lumea. O astfel de comunitate conectează oameni de afaceri, antreprenori, manageri, companii, administraţia şi sectorul public, profesori, studenţi şi elevi din sistemul educaţional, organizaţii nonguvernamentale. Desigur, alinierea obiectivelor şi activităţilor acestor comunităţi constituie o continuă provocare”, spune Silviu Hotăran, General Manager GKTI Sempe