Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Covasna a împlinit 15 ani de activitate ca instituție distinctă în județul Covasna, iar momentul a fost marcat prin organizarea Zilei Porților deschise, la care au participat zeci de persoane – majoritatea venind cu întrebări legate despre posibilitățile de angajare.
Directorul AJOFM, Kelemen Tibor, a declarat că ceasul aniversar este marcat de amintirile din primii ani de activitate, care au început într-o vreme în care economia județului era diferită – având încă o industrie care, în anii ce au urmat, a luat drumul privatizărilor ori al falimentului.
„Timp de 15 ani, AJOFM a fost alături de covăsneni prin diverse activităţi – sfaturi pentru un loc de muncă, pentru intrarea în șomaj, pentru accesarea diverselor ajutoare, pentru relocarea în muncă, creditarea IMM-urilor ori pentru diverse calificări. Cu toate acestea, AJOFM are o istorie mai veche ca domeniu de activitate, însă cei 15 ani marchează activitatea ca instituție separată”, a declarat Kelemen.
Potrivit acestuia, în cadrul AJOFM Covasna au accesat măsuri active peste 45.000 de oameni de-a lungul vremii, în vreme ce peste 8.000 de persoane au terminat cursuri de calificare puse la dispoziție de Agenție în ultimii ani. Kelemen a subliniat că, de la inițierea acestor cursuri, anual au absolvit sute de romi, în vreme ce aproape 50 au reușit să se și angajeze. Pregătirile profesionale s-au îndreptat inclusiv către personalul de execuție al Agenției, care a avut astfel șansa de a vedea cum se lucrează în țările europene și s-au putut desăvârși, însușindu-și diverse noi competențe.
„Au fost vremuri frumoase chiar și prin complexitatea lor. Ne-am început activitatea într-o perioadă grea, în care am prins disponibilizări masive; am văzut protestele de la CPL – Fabrica de Prelucrare a Lemnului, disponibilizările de la Amilum, închidere