Firmele îşi cumpără locuri în topuri, cu diplome ce apar pe bandă rulantă. Cei naivi plătesc 98 de lei pentru o foaie de hârtie fără nici o valoare, înrămată, trimisă de la societatea din Bucureşti care se ocupă cu tot felul de clasamente. Iată cum iese o firmă pe locurile 1, 2 sau 3 pe ţară, pe judeţ sau pe oraş.
O firmă din Bucureşti confecţionează diplome pe bandă rulantă şi realizează topuri la nivel naţional, judeţean sau chiar pe localităţi, după cifra de afaceri, după profit sau după alte criterii, apoi vinde diplomele înrămate companiilor care figurează în clasamente. Aşa se face că mii de comercianţi se trezesc la sediul social cu o scrisoare din partea Borg Design SRL, prin care sunt informaţi că firma lor deţine un loc fruntaş pe oraş, judeţ sau chiar pe ţară şi le propune să le vândă diploma care atestă acel loc. O diplomă costă 94 sau 98 de lei. Mulţi comercianţi aleg să îşi cumpere diploma respectivă, să o etaleze la birou sau chiar să o mediatizeze pe reţelele de socializare, pentru a se lăuda cu rezultatul. Clasamentul nu este realizat de nici o instituţie şi nu este avizat de vreo autoritate. Pe o astfel de diplomă scrie că acel clasament este „certificat de www.listafirme.ro“, iar mai jos se regăseşte parafa celor de la Borg Design, firma care face clasamentele existente pe site-ul respectiv.
Diploma costă 94 sau 98 de lei
Reprezentanţii firmei au spus că preţurile diplomelor variază între 94 şi 98 de lei, în funcţie de rama pe care o alege compania „premiată“ (poate fi aşezată pe birou sau agăţată pe perete). „Companiile premiate au posibilitatea să comande diplome care prezintă poziţionarea în topuri, în preţ intrând realizarea acestora, transportul, afişarea pe site şi TVA. Aceste diplome pot constitui o recomandare în ochii clienţilor şi ai partenerilor“, a răspuns Iustin Diac, din partea firmei Borg Design.
Peste 8.000