Circa o treime (32%) dintre companiile romanesti intervievate in cadrul unui studiu au declarat ca au in vedere expansiunea internationala in urmatorul an.
La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au in plan sa isi extinda operatiunile pe plan international in urmatorul an, in timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelasi obiectiv, se arata intr-un studiu desfasurat anual in Europa Centrala si de Est si in Estul Mijlociu pe tema activitatii sectorului intreprinderilor mijlocii.
”Potrivit rezultatelor studiului, increderea majoritatii companiilor intervievate este in crestere. Observam ca din ce in ce mai multe companii incep sa evalueze oportunitati de dezvoltare in afara granitelor”, a precizat Vlad Ponta, director Departament Companii Mici si Mijlocii la Citibank Romania.
”Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa si Statele Unite”, a adaugat el.
“Studiul arata ca 32% dintre companiile mici si mijlocii din Romania au planuri de expansiune internationala, pe care le percep drept un mod de a-si creste afacerile”, a declarat Vlad Ponta.
”Consideram ca acest fapt ofera o imagine pozitiva asupra Romaniei si asupra celor cinci industrii in care se observa un interes crescut pentru expansiune: industria manufacturiera (31%), cea tehnologica (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetica si chimica (7%).
Patru dintre cele mai comune provocari cu care se confrunta intreprinderile mijlocii din regiune sunt:
1. Cresterea vanzarilor sau gestionarea unor scaderi ale volumelor de vanzari;
2. Expasiunea internationala;
3. Schimbarile din mediul economic;
4. Managementul capitalului de lucru.
La nivelul diferitelor tari, provocarile arata astfel:
·23% dintre clien