Consorţiul format din firmele Swietelsky (Austria), Strabag (Austria), Alstom (Franţa), Arcada (controlată de Spiru Mantu şi Mihai Humă), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu, Sorin Vulpescu) şi Transferoviar Grup (Călin Mitică) vor reabilita tronsonul de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria pentru suma de 1,35 de miliarde de lei (302 milioane de euro).
Tronsonul de circa 42 km va asigura, după reabilitare, viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru cele de marfă şi va cuprinde un tunel şi 9 pasaje denivelate. Termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni, iar finanţarea este asigurată în proporţie de 85% din fonduri europene, iar restul din bani de la bugetul de stat. Acesta este cel mai mare contract de infrastructură de transport semnat anul acesta, după valoarea proiectului. În 2013 au mai fost semnate câteva contracte pentru construcţia de autostrăzi, dar niciunul dintre acestea nu a depăşit suma de 150 mil. euro.
CFR SA a mai semnat câteva contracte în ultimii ani pentru reabilitarea sau execuţia instalaţiilor de semnalizare a căii ferate din vestul ţării. Astfel, CFR SA a selectat la începutul anului consorţiul Alstom Transport (Franţa) - Alcatel Lucent (Franţa) - PAS 97 pentru realizarea lucrărilor de semnalizare a secţiunilor de cale ferată Coşlariu - Simeria şi Coşlariu - Sighişoara, cu o ofertă de 498,2 milioane lei (113 milioane de euro), fără TVA. De asemenea, la începutul anului trecut, CFR a atribuit două contracte în valoare totală de 1,43 miliarde lei (334 mil. euro) fără TVA pentru modernizarea infrastructurii feroviare între localităţile Aţel (Sibiu) şi Coşlariu (Alba), pe o porţiune de 66,2 km, loturile fiind adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.
Lucrările vizează sectoarele Aţel - Micăsasa şi Micăsasa - Coşlariu, ambele situate pe tronsonul Coşlariu - Sighişoara.