Multe companii au inceput deci sa suspecteze ca Facebook, in incercarea de a-si creste veniturile prin posturi sponsorizate, incearca sa convinga firmele sa investeasca sume uneori mari de bani doar pentru ca postarile lor sa ajunga la cat mai multi fani, scrie SearchEngineWatch.com.
Intr-o scrisoare trimisa partenerilor luna trecuta si obtinuta de Ad Age, Facebook a subliniat clar:
“Ne asteptam ca distributia organica a post-urilor sa scada constant pe masura ce lucram continuu pentru a ne asigura ca utilizatorii au o experienta signifianta pe site”.
Atunci cand business-urile s-au plans pentru prima oara anul trecut pe marginea acestei probleme, Facebook a contracarat spunand ca incearca sa elimine mesajele spam sau cele care nu atrag cititorii dar ca reach-ul total al postarilor business-urilor nu s-a redus deloc. Mai mult, Facebook pretindea ca aceste actiuni cresc succesul newsfeed-urilor intrucat oamenii vedeau continut de care erau interesati.
Realitatea s-a dovedit a fi insa alta – audienta companiilor scade constant intrucat Facebook prefera sa fie platita pentru ca postarile firmelor sa fie vazute de cat mai multi utilizatori.
Pozitia celei mai mari retele sociale din lume nu ar trebui sa surprinda brand-urile, cu atat mai mult cu cat unele deja si-au dat seama de acest lucru de-a lungul timpului. Facebook trebuie sa isi mentina actionarii fericiti – si principalul lucru care ii satisface este cresterea veniturilor si a profitabilitatii.
Citeste si:Google+ a depasit recordul stabilit de Facebook: cati utilizatori a atras intr-un singur an?Retelele sociale ne transforma in ROBOTI, in oameni fara sentimente si trairi. Cum comentati?Cui dai LIKE pe Facebook? Vezi cati romani sunt deschisi catre marci
Cu alte cuvinte, business-urile care se bazeaza pe Facebook pentru promovare trebuie sa plateasca daca vor sa depaseasca