● ”Decedatul” a aflat despre „moartea” sa în momentul în care a vrut să facă o rată la bancă
Un bărbat din comuna Săhăteni a fost la un pas să leşine în faţa unor funcţionari bancari în momentul în care aceştia i-au spus că în baza de date apare ca fiind decedat. „Moartea” sa are la bază codul numeric
personal care, din câte se pare, nu îi aparţine exclusiv, un alt bărbat având aceleaşi date în actul de identitate.
Nicolae Dinu este din comuna Săhăteni, are 60 de ani, iar de curând a ieşit la pensie. În urmă cu câteva zile, bărbatul a venit în Buzău pentru un împrumut bancar şi a fost la un pas de leşin în faţa funcţionarilor. Motivul: în baza de date, Nicolae Dinu apare decedat, motiv pentru care banca nu a putut să îi acorde creditul. Cu actul de identitate în mână, degeaba s-a străduit să demonstreze angajaţilor băncii că este viu. Aceştia l-au trimis pe „decedat” la autorităţi, astfel încât să revină cât mai…viu şi apt pentru un credit.
Iniţial, după cum ne-a povestit familia „mortului”, bărbatul a sunat la medicul de familie, care a confirmat că este viu (!) în fişele sale. Ulterior, s-a adresat serviciului de evidenţă a populaţiei de pe raza comunei Săhăteni, unde din păcate nu prea a avut sorţi de izbândă. De altfel, din câte se pare, la nivelul comunei respective au mai existat situaţii similare, când oameni teferi şi sănătoşi s-au trezit „omorâţi” în acte. Ulterior, membrii familiei bărbatului au mers la Casa de Pensii Buzău pentru a se interesa în legătură cu ajutorul de înmormântare, astfel încât să evite o altă situaţie incomodă, dat fiind că, „mort” în acte, Nicolae Dinu, respectiv urmaşii săi, ar fi avut dreptul la ajutor de înmormântare. Şi, nu mică le-a fost surpriza să constate că, un alt bărbat, născut în aceeaşi zi şi în acelaşi an cu Nicolae Dinu, şi evident, cu acelaşi cod numeric personal, decedase recent.
„Odiseea