Unul dintre cele mai emblematice proiecte ale boom-ului economic spaniol reușește să țină pasul cu istoria și să se convertească astazi într-o imagine emblematică a dezastrului în care se zbate de câțiva ani economia iberică.
Aeroportul din Ciudad Real, un orașel aflat la numai 200 de kilometri de Madrid, în care s-a investit peste un miliard de euro, este scos acum la licitație pentru doar 100 de milioane de euro.
În urma acestei afirmații întrebarea fireasca ar fi: De ce este atât de emblematic acest aeroport construit intr-un oras de care, în mod sigur, nu a auzit multă lume? Ei bine, este emblematic sau mai bine spus era emblematic în acel moment, în a doua jumătate a deceniului trecut, deoarece Spania construia ambițioase si megalomanice proiecte de infrastructură, care trebuiau să ajungă până la cele mai mici și neimportante destinații turistice.
Imi aduc aminte ca acum șapte ani , înainte de a se declanșa criza, un analist britanic, anticipând recesiunea economică a Spaniei, avertiza asupra faptului că economía spaniola se dezvoltă aproape unilateral, că se construieste enorm de mult si ca prețul de pe piața imobiliara ar trebui să scadă la jumatate. Din nefericire, nu mai este niciun secret pentru nimeni, lucrurile au evoluat în această direcție , iar media prețurilor de pe piața imobiliară a scazut, in doar trei ani, cu peste 40%, fenomen care a devenit deja o banală realitate.
Dar Aeroportul din Ciudad Real, întrece cu mult cele mai sumbre prognoze. Aflat într-un orașel de doar 75.000 de locuitori, la 220 de km de Madrid, inițial a fost gândit să ofere o alternativa companiilor low cost, care nu mai aveau loc pe aeroportul Barajas, dar paradoxal, în paralel s-a pus in miscare un alt proiect de extindere a aeroportului din Madrid, iar în cele din urma construcția aerodromului din Ciudad Real a fost destinata doar c