Comerţul cu resurse care se găsesc la cei doi poli ai planetei şi livrarea de materiale în aceste zone sunt dificile, deoarece modalităţile de transport convenţionale nu pot fi folosite din cauza condiţiilor climatice. Avioanele de mari dimensiuni nu pot ateriza fără a avea piste amenajate, iar navele maritime au dificultăţi din cauza gheţii. O companie americană vine, în acest context, cu o soluţie - dirijabilele. Acestea pot ateriza oriunde, iar cele de mari dimensiuni pot transporta încărcături impresionante.
Compania Aeros a semnat un parteneriat cu compania aeriană Icelandair Cargo, pentru a livra, via Islanda, containere în zonele greu accesibile, precum cele din Alaska, Siberia sau nordul Canadei. Gunnar Sigurfinnsson, Managing Director la Icelandair, crede că Aeros „va schimba pentru totdeauna transportul în zonele arctice”, transmite CNN.
Compania americană dezvoltă un nou tip de dirijabil, numit Aerocraft. Acesta este un hibrid, care conţine multe elemente folosite şi în producţia avioanelor comerciale. Nava, spre deosebire de altele de acest fel, poate ateriza şi decola singură, fără ajutor de la sol.
Primele teste cu Aerocraft au fost realizate în luna septembrie, anul curent. Acum, Aeros construieşte primele prototipuri. Primul dirijabil va intra în serviciu în 2016, iar până în 2020 Aeros va opera o flotă de 20 de aeronave.
Aerocraft are o lungime de 169 de metri şi poate transporta 66 de tone cu o viteză de maxim 222 k/h. Dirijabilul este propulsat de motoare pe motorină, astfel costurile de operare sunt mult mai mici decât ale unui avion cargo, care foloseşte cherosen, mai scump.
Un nou viitor pentru dirijabile?
Sir David King, fostul consilier şef pe probleme ştiinţifice al guvernului britanic, estima, în urmă cu trei ani, că până în 2020 majoritatea mărfurilor din lume vor fi transportate cu diri