Judetul Vaslui nu se regãseste pe harta marilor proiecte de infrastructurã din România. Dupã cum aratã planul investitional pe segmentul autostrãzilor, pânã în anul 2023, în Vaslui nu va fi construit niciun metru de autostradã. Consecintele acestei realitãti sunt dramatice pentru economia localã. Pentru investitorii români, dar mai ales pentru strãini, lipsa infrastructurii este unul dintre principalele motive pentru care ocolesc judetul.
Cel putin pânã în anul 2023, judetul Vaslui nu va avea în zestrea de drumuri nici mãcar un metru de autostradã. Alãturi de Vaslui, împart aceeasi soartã tristã judetele Botosani si Ialomita, cu precizarea cã Ialomita ar avea o sansã sã iasã de pe aceastã lista neagrã. Mai exact, dacã autoritãtile din Galati si Brãila decid sã se lege în sud de autostrada Bucuresti – Constanta, si judetul Ialomita va fi traversat de o autostradã. În prezent, reteaua de autostrãzi a României are sub 550 de kilometri. Autostrãzile traverseazã doar un sfert din judetele tãrii, urmând ca, în urmãtorii cinci ani, numãrul judetelor tranzitate de autostrãzi sã ajungã la 26. În total, pân la data de 1 decembrie 2018, vor fi construiti peste 1.200 kilometri de autostradã. Conform hãrtii referitoare la proiectele care ar urma sã fie dezvoltate în perioada 2018 -2023, România ar urma sã fie împânzitã de autostrãzi, cu exceptia judetelor Vaslui, Botosani si Ialomita, pe unde nu va trece niciun tronson de autostradã. La începutul acestui an, reprezentantii judetului Vaslui au abordat tema relansãrii economiei si crearea de locuri de muncã. Dupã dezbaterile avute în cadrul sedintelor de dialog social, concluzia a fost sumbrã. Din cauza infrastructurii distruse, judetul Vaslui este ocolit de potentialii investitori. Ovidiu Copacinschi, presedintele Asociatiei Patronale a Industriei Mici si Mijlocii Vaslui, spunea cã multe din firmele care vor sã vinã sã d