Regulile actuale privind publicitatea stradala vor ramane in vigoare si in anul electoral 2014, potrivit unui nou proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Ministerul Dezvoltarii, desi, de la 1 ianuarie, trebuia sa intre in vigoare o noua lege care sa impuna reguli mai stricte pentru a face ordine in domeniu. Ministerul condus de Liviu Dragnea a publicat proiectul de act normativ pe 10 decembrie, urmand ca partile interesate sa poata depune observatii timp de zece zile, insa documentul a fost inclus deja pe agenda sedintei de guvern de miercuri.
Proiectul de OUG urmareste prerogarea termenului prevazut la alin. (1) al art. 56 din Legea nr. 185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate.
Respectivul punct din legea adoptata de deputati in iunie a.c. prevede ca "mijloacele de publicitate autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi pot fi mentinute pe amplasamentele autorizate pana la data expirarii contractelor de publicitate in curs, dar nu mai tarziu de 1 ianuarie 2014". Potrivit proiectului de OUG, acest termen se proroga pana la data de 1 octombrie 2015. Astfel, mijloacele autorizate pana acum pot ramane la locul lor si pe parcursul anului 2014, cand au loc alegeri europarlamentare si prezidentiale.
Cum justifica ministerul acest proiect?
"Datorita termenului impus prin alin.(1) al art. 56 al Legii nr.185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, precum si al lipsei resurselor financiare si umane necesare, autoritatile administratiei publice locale se vor afla in imposibilitatea legala pentru derularea tuturor activitatilor ce deriva din competentele ce le-au fost atribuite de legiuitor,""Luand in considerare faptul ca aceasta situatie va conduce la afectarea din punct de vedere financiar a procesului de promovare a activitatilor de productie, comert, prestari