Companiile sunt din ce în ce mai interesate de externalizarea (outsourcing-ul) anumitor servicii, în special de IT şi de business, măsura dovedindu-se eficace pentru reducerea costurilor, îmbunătățirea calității şi scăderea numărului de angajaţi, potrivit unui studiu Ernst&Young (EY) trimis astăzi redacției.
Un procentaj de 42% dintre respondenţi au declarat că reducerea costurilor se află în top trei motive pentru care apelează la externalizare. Cu toate acestea, aproximativ 75% dintre serviciile IT continuă să fie gestionate intern. Funcţia de IT este, în majoritatea cazurilor, externalizată în industriile auto, de telecomunicaţii şi cea producătoare de bunuri de consum. În medie, companiile din sectorul auto transferă 42% din serviciile lor de IT către un furnizor extern, cu predilecţie operaţiunile de testare, de programare şi de asistenţă.
Aproximativ 60% dintre respondenţii din Spania au afirmat că îşi externalizează o bună parte din procesele de business. Imediat după ei, cu un procentaj de 50%, se clasează firmele din Marea Britanie, urmate de cele din Germania, cu 41%. Spania, Marea Britanie şi Germania se clasează pe locurile doi, trei, respectiv patru din Europa în privinţa nivelului general de servicii externalizate. Procesele de business sunt externalizate, mai ales, de segmentul de consultanţă în management, de industria producătoare de bunuri de consum şi de industria de petrol şi gaze. Principalele procese externalizate de companiile de consultanţă sunt cele de administrare a infrastructurii şi cele de salarizare.
În industria produselor de consum, se apelează mai frecvent la externalizare, comparativ cu alte industrii, ea fiind urmată de domeniile auto, de telecomunicaţii și de consultanţă în management. Industriile producătoare, cum ar fi cea a produselor de consum şi auto, au marje mici, iar domeniul telecomunicaţiilor înregistrea