Primăria abia are bani să asigure strictul necesar pentru funcţionarea unităţii care se ocupă de asistenţa medicală a oamenilor din nordul judeţului
De mai bine de un an, unităţile medicale au trecut în administrarea autorităţilor locale, iar proiectul naţional privind descentralizarea continuă să dea bătăi de cap şefilor din administraţie, în special din cauza lipsei fondurilor. Lipsesc, în continuare, fondurile pentru medicamente, aparatură medicală, iar alimentele sunt cumpărate din puţinii bani pe care administraţiile îi alocă lună de lună.
Spitalul din Hârşova a fost modernizat nu cu mult timp în urmă, iar administraţia nu a făcut mare tam-tam din proiectul de reabilitare, însă descentralizarea îi dă dureri serioase de cap primarului Tudorel Nădrag, care se vede aproape în imposibilitatea de a asigura funcţionarea unităţii medicale. Practic, banii alocaţi de către Primărie şi Consiliul Local abia dacă ajung pentru strictul necesar, nemaipunându-se problema medicamentelor sau a dotării cu aparatură medicală.
Într-o discuţie despre bilanţul anului în curs, edilul din Hârşova a declarat pentru „Observator” de Constanţa că a fost alocată suma de 50.000 lei, banii fiind necesari pentru achiziţionarea combustibilului care ar acoperi doar necesarul pentru o lună, adică până la jumătatea lunii ianuarie 2014, urmând ca după această dată să fie găsite alte resurse pentru încălzirea unităţii medicale. „Avem disponibilizată o primă sumă de 50.000 lei pentru o primă aprovizionare cu combustibil a spitalului, urmând ca sarcină primordială după 1 ianuarie, cel mult până pe 15 ianuarie, să mai disponibilizăm încă o sumă pentru a asigura încălzirea acestei unităţi medicale, care ne creează mari dificultăţi, pentru că statul nu mai alocă nimic. Fondurile alocate Ministerului Sănătăţii pentru a sprijini spitalele cu dotarea cu aparatură şi alte facilităţi se di