Google a deschis miercuri primele două centre de date în Asia, în Taiwan şi Singapore, pentru a ţine pasul cu piaţa cu cea mai rapidă dezvoltare a consumului de tehnologie, scrie Reuters.
Alegerea Taiwanului şi Singapore în loc de China şi India ilustrează problema pe care o au companiile IT când încearcă să intre în cele mai populate ţări ale lumii: reglementările mereu schimbătoare din India şi cenzura pe internet din China.
Traficul de date pe dispozitivele mobile va creşte cu aproape 70% în ţările din Asia în 2014, mult peste media globală de creştere de 48%, conform Analysys Mason, o companie de cercetare de piaţă. Companiile IT încearcă de obicei să păstreze centrele de date cât de aproape este posibil de clienţi, pentru că distanţa afectează viteza de transmitere.
“În timp ce am fost ocupaţi construind, creşterea Internetului în Asia a fost uimitoare. Numărul de utilizatori de internet s-a dublat în india, de la 100 de milioane la 200 de milioane. A fost nevoie de 6 ani pentru a atinge acelaşi prag în SUA”, a declarat Joe Kava, vicepreşedintele centrelor de date Google.
Kava a mai spus că unul dintre considerentele pe care a construit un centru de date în Taiwan a fost costul de construcţie, dar şi forţa de muncă calificată şi infrastructura ţării au fost la fel de importante.
Cheltuielile făcute de Google în Taiwan au fost de 600 de milioane de dolari, comparative cu 120 de milioane de dolari în Singapore.
“Nu este nici un secret că ecosistemul companiilor de tehnologie din Taiwan este foarte bun, ceea ce ne dă oportunitatea să legăm parteneriate cu unele firme în viitor”, a adăugat Kava.
Google a deschis miercuri primele două centre de date în Asia, în Taiwan şi Singapore, pentru a ţine pasul cu piaţa cu cea mai rapidă dezvoltare a consumului de tehnologie, scrie Reuters.
Alegerea Taiwanului şi Singapore