Ideea nu e nouă, însă niciodată astfel de iniţiative care doresc să sprijine mediul de afaceri local şi să promoveze judeţul nu sunt prea multe. Conceptul de „Produs în Alba” nu se limitează la lucruri tangibile, produse fizice. Judeţul Alba are multe de oferit şi, din păcate, puţine realizări au fost comunicate corespunzător. Trebuie să învățăm să ne promovăm eficient produsele, serviciile, locurile pentru a putea avea beneficii de pe urma acestora.
Nu credem că există român care să nu fi „consumat” vreodată ceva originar din Alba. Iar, când zicem „consumat” nu ne referim la sensul strict al cuvântului. Ne referim şi la cei care au lăcrimat ascultând şi murmurând versurile „Noi suntem români”, cântate de Veta Biriş, Ioan Bocşa şi Nicolae Furdui-Iancu. Facem referire şi la cei care au învăţat la şcoală despre Avram Iancu, Horea, Cloşca şi Crisan sau Lucian Blaga. Ne gândim şi la cei care au strigat de fericire când Ţălnar, Gicu Grozav sau Nicuşor Stanciu ridicau stadioanele în picioare. Şi, când vorbim de Alba Iulia, primul lucru la care orice român se gândeşte este cu siguranţă Marea Unire de la 1918.
Însă acest judeţ nu trăieşte în trecut. Alba are cea mai puternică industrie alimentară din România. Aici îşi au originea produse care se regăsesc pe masa oricarui român. Zuzu şi Fulga de la Albalact, Fragedo de la Transavia, vinul de Jidvei, îngheţata Alpin și multe altele sunt cumpărate zilnic de milioane de români care au încredere în produsele făcute la noi. În cei douazeci şi ceva de ani de la căderea comunismului, câţiva oameni cu spirit antreprenorial, inventivitate şi curaj şi-au sacrificat de cele mai multe ori din viaţa personală şi au construit de la zero adevărate branduri naţionale. Tot Alba dă României şi altor ţări din lume porţelan de calitate făcut de Apulum şi IPEC, componente auto pentru Mercedes, pavaje de la Elis Petreşti, prod