Strategie guvernamentală: gogoşile electorale pentru 2014 le-au depăşit pe cele din 2012.
Regionalizarea este primul mare proiect al USL care a eşuat lamentabil. Argumentele tehnice au lipsit cu desăvârşire din pledoariile oficiale, care au devenit astfel uşor de combătut. Un surogat a trebuit însă inventat, ca să aibă şi guvernul o justificare pentru banii pe care îi toacă de pomană. Descentralizarea este acum perla coroanei între isprăvile cu care se laudă ai lui Ponta. Dar, ca mai toate proiectele importante ivite în ultimii 24 de ani, şi acesta a rămas neterminat cine ştie pentru câtă vreme de acum înainte. Pentru că partea decizională (şi nici aceea toată!) a fost transferată administraţiilor locale, în vreme ce pâinea şi cuţitul - adică banii - sunt în continuare la Bucureşti.
Că veni vorba de bani, şi intenţia guvernului de a majora consistent preţul benzinei, pe motivul constituirii fondurilor pentru noi artere rutiere, se derulează după acelaşi calapod. Preşedintele se opune din răsputeri promovării legii bugetului, unde este menţionată creşterea accizei la combustibili, deşi este conştient că poate doar să amâne inevitabilul. De cealaltă parte, Ponta şi miniştrii săi nu sunt în stare să-şi argumenteze solid decizia privind creşterea accizei cu 7 eurocenţi pe litrul de combustibil. Două hărţi diferite, una prezentată de premier şi una afişată pe site-ul guvernului, au încercat să arate pe ce drumuri moderne (hai să le spunem autostrăzi) se va duce cea mai mare parte a banilor strânşi astfel, dar tocmai aceste deosebiri au iritat şi mai mult criticile antiguvernamentale.
Cele mai vehemente sunt legate de abandonarea modernizării sectorului Sibiu-Piteşti, e drept, cu o afluenţă mai slabă decât cea de pe ruta Braşov-Ploieşti - varianta pentru care a optat guvernul. În schimb, ultimul recensământ al circulaţiei rutiere arată că pe direcţia Bu