Agenţia de Securitate Naţională a SUA (NSA) se foloseşte în secret de instrumentele care permit urmărirea consumatorilor pe Internet, respectiv “cookie-urile” şi datele privind localizarea pentru a repera ţintele şi pentru a spori supravegherea.
Documentele furnizate de fostul contractor al NSA, Edward Snowden, aratǎ cǎ atunci când companiile urmăresc comportamentul consumatorilor pe Internet pentru a le oferi reclame adaptate preferinţelor lor, tehnica deschide uşa pentru urmăriri similare din partea autorităţilor guvernamentale. De asemenea, se sugereazǎ că agenţia foloseşte aceste tehnici pentru indentificarea ţintelor operaţiunilor de hacking ofensive.
Potrivit unui document prezentat ȋn ediția electronicǎ de Washington Post, NSA şi agenţia corespondentă din Marea Britanie, GCHQ, folosesc fişiere de urmărire de mici dimensiuni sau “cookie-uri” care permit identificarea utilizatorilor de Internet. Agenţiile au folosit în special un mecanism de urmărire specific Google, cunoscut ca cookie-ul PREF. Aceste cookie-uri nu conţin de obicei informaţii personale, precum nume sau adresă, dar conţin coduri numerice care permit site-urilor web să diferenţieze utilizatorii.
În afară de a urmări vizitele pe site-urile web, aceste cookie-uri permit NSA să selecteze comunicaţiile unei persoane din marea de date virtuale pentru a trimite un program care se poate infiltra în computerul persoanei respective. Documentul arată că aceste cookie-uri sunt folosite pentru a “activa exploatarea externă”. Folosirea cookie-urilor de către NSA nu este o tehnică de selectare a informaţiilor pentru a găsi un comportament suspicios, ci mai degrabă permite accesul NSA la o persoană care este deja suspectă.
Separat, NSA foloseşte informaţiile strânse prin tehnici comerciale pentru a ajuta la localizarea dispozitivelor mobile din întreaga lume, arată documentul. Mult