Vezi
Solutia care sa fie agreata de catre ambele parti implicate intr-un conflict vine de la mediatori. Cel putin asta garanteaza specialistii care lucreaza in domeniu si, in plus, ei dau asigurari ca vin si cu o rezolvare mult mai rapida si facila a problemei ridicate de catre partile implicate in conflict. Cu toate astea, fiind o institutie relativ noua in Romania, putini sunt cei care apeleaza la serviciile mediatorilor.
Birourile de mediatori nu duc lipsa de clienti insa, cu toate astea, numarul celor care aleg sa isi rezolve conflictele pe cale amiabila este foarte scazut. Specialistii in domeniul juridic arata ca acest fapt este cauzat de necunoastere, in conditiile in care mediatorii au aparut in Romania relativ recent.
“Din pacate, lumea nu alege sa vina mai mult la mediere pentru a-si rezolva conflictele, ci prefera tribunalul, pentru ca institutia medierii este relativ nou aparuta pe piata conflictelor din Romania, din 2006 este legea-cadru, iar exacerbarea vizavi de institutia noastra a aparut odata cu obligativitatea prezentei in biroul de mediere pentru informarea asupra existentei institutiei noastre, de la 1 august 2013, anul acesta”, a aratat mediatorul Aurelian Catalin Pop.
Nu doar mediatorii se ocupa de rezolvarea conflictelor pe cale amiabila. In urma cu putin timp au aparut si managerii de conflict , care se ocupa direct de problemele cu care se confrunta oamenii, atat inainte de a ajunge la tribunal, cat si in situatia in care acestia sunt deja in proces.
“Rolul unui manager de conflict in cadrul unui birou de mediere este cel de a contacta partile aflate intr-un conflict, de a stabili intalniri si, in primul si in primul rand, sa ii convingem sa vina la mediere, asta este cel mai important lucru. Contactez partile, stabilim intalniri, le ascult problema, cazul, cu privire la conflictul pe ca