La cea de-a patra ediţie a Festivalului Internaţional de Film Experimental de la Bucureşti (BIEFF), producţii ale unor artişti celebri precum Mircea Cantor şi Terry Gilliam vor rula, între zilele 11-15 decembrie, la Cinema Studio şi Elvira Popescu. În juriul competiţiei internaţionale a festivalului se numără cineaşti profesionişti precum Remi Bohomme şi Joost Daamen.
Astăzi începe Festivalul de Film Experimental, care pune în lumina reflectoarelor cele mai recente experimente româneşti şi internaţionale. Artistul vizual Mircea Cantor aduce la Bucureşti două dintre lucrările sale, „Sic Transit Gloria Mundi“ - un performance conceptual care sugerează efemeritatea condiţiei umane, iluzia gloriei pământene şi speranţa în transcendenţă - şi „Tracking happiness“, o imagistică poetică despre căutarea fericirii, sugerată subtil prin coregrafia hipnotică a şapte femei. Câştigător al prestigiosului premiu Marcel Duchamp pe 2011, Cantor este un nume consacrat în arta contemporană, expunând în muzee şi galerii de referinţă din întreaga lume, precum Centre Pompidou, MoMA, Museum of Moving Image New York şi Museo di Arte Contemporanea Roma.
Cel mai recent lungmetraj regizat de Terry Gilliam, „The Zero Theorem“, deschide în această seară, la CinemaPRO, Festivalului Internaţional de Film Experimental Bucureşti, proiecţia urmând să aibă loc în prezenţa cineastului. Proiecţia este precedată de un masterclass susţinut de Terry Gilliam la Cinema Studio. Prezentat în premieră mondială la prestigiosul Festival Internaţional de Film de la Veneţia 2013, „The Zero Theorem“, filmat anul trecut în Bucureşti, este o satiră acidă, cu nuanţe orwelliene, la adresa lumii contemporane, dominată de computere şi de marile corporaţii.
Amintind de „Brazil“, filmul poartă mărcile specifice lui Gilliam: excentricitatea şi umorul insolit, personajele burleşti şi con