Indiferent de nivelul copilului, dintotdeauna, cele mai uşoare note s-au obţinut la muzică, desen, religie şi sport. Ministerul Educaţiei are în plan să renunţe la note pentru aceste discipline, pentru ca elevii să nu mai aibă parte de medii “ridicate” artificial.
După dezastrele de la examenele naţionale, încă de la începutul anului şcolar, ministrul educaţiei Remus Pricopie le-a cerut directorilor de şcoli să pună mai mare accent pe procesul de învăţare-predare.
“Rezultatele comparative între mediile din gimnaziu şi mediile la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a au arătat, în multe cazuri, diferenţe mult prea mari de notare a elevilor. E inadmisibil”, a declarat acesta.
O analiză făcută în şcolile din România arată că, la nivel naţional, “10-le” de la clasă înseamnă, în cel mai bun caz, un 8. Recordul îl deţine Galaţiul, unde există o şcoală în care, anul trecut, diferenţa dintre mediile copiilor pe perioada V – VIII şi media rezultatelor la Evaluarea Naţională e de... de 5,32 puncte! «Evaluarea se face subiectiv»
O măsură de a diminua avântul mediilor umflate la clasă ar putea fi luată chiar de anul viitor, de când ministerul ar putea scoate notarea la discipline precum muzică, desen, religie şi sport. “La aceste materii elevii obţin foarte uşor un zece.
Evaluarea se face subiectiv de la o clasă la alta, de la o şcoală la alta. Noi am propus de multă vreme să se renunţe la această notare artificială şi, eventual, să se noteze cu “admis”/” respins””, ne-a spus Mihaela Gună, preşedinta Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.
Până la această modificare însă, din următorul an şcolar se va schimba modalitatea de admitere la liceu. Notele din gimnaziu nu vor mai conta în proporţie de 50% din media finală, ci doar 25%. Restul, de 75%, va consta în media probelor de la Evaluarea Naţională.