Linia de mare viteză Paris-Barcelona este programată să fie inaugurată în acest sfârşit de săptămână, în data de 15 decembrie, marcând intenţia grupurilor feroviare europene de a crea o reţea feroviară de mare viteză care să rivalizeze cu transportul aerian.
Oricine va călători între cele două oraşe, unele dintre cele mai vizitate din lume, va fi uimit acum să afle că o călătorie se va realiza în jur de 6 ore şi jumătate, TGV-urile urmând să atingă viteza de 320 km/h.
Iniţial, SNCF şi Renfe, companiile feroviare de stat din cele două ţări, vor asigura două curse zilnice între cele două capitale, urmând ca din luna martie 2014 să se ajungă la un număr dublu de trenuri. Noua linie de mare viteză va permite şi alte trei curse: de la Toulouse la Barcelona, de la Lyon la Barcelona şi de la Marsilia la Madrid.
Pasagerii nu vor mai fi obligaţi să schimbe trenul la Figueres, aşa cum se întâmpla până în acest moment. Figueres este un orăşel spaniol care se află la 24 de kilometri de graniţa cu Franţa şi este celebru pentru că aici s-a născut pictorul Salvador Dali. De asemenea, şi oraşul catalan Girona se află în apropiere, astfel că acesta va fi accesibil din gara de la Lyon în doar 5 ore şi 50 de minute.
Mai mult, călătoria pe ruta Paris-Barcelona se va mai scurta încă o dată, la 5 ore şi 45 de minute, odată cu inaugurarea în 2017 unei porţiuni de 60 de kilometri între oraşele franceze Nîmes şi Montpellier. Preţul unui bilet porneşte de la 59 de euro.
Cursa interconectează şi Marea Britanie. Cei care pornesc în călătorie dimineaţa la ora 9.31 din Londra vor ajunge la Barcelona înainte de ora 20.00.
Surpriza spaniolă
Spania a depăşit în anul 2010 Franţa la numărul de kilometri de cale ferată de mare viteză, ajungând pe locul al doilea în lume după China, scrie DigitalJournal, care cit