Regulile actuale privind publicitatea stradală vor rămâne în vigoare și în anul electoral 2014, potrivit unui nou proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Dezvoltarii, deși, de la 1 ianuarie, trebuia sa intre în vigoare o nouă lege care să impuna reguli mai stricte pentru a face ordine în domeniu, scrie HotNews.ro.
Ministerul condus de Liviu Dragnea a publicat proiectul de act normativ pe 10 decembrie, urmand ca partile interesate să poată depune observații timp de zece zile, însa documentul a fost inclus pe agenda sedinței de guvern de ieri.
Legea adoptată de deputați în iunie a.c. prevede ca “mijloacele de publicitate autorizate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi (Legea nr. 185/2013 – n.r) pot fi menținute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de publicitate în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014″.
Potrivit proiectului de OUG propus de Liviu Drangea, termenul de 1 ianuarie 2014 se prorogă până la data de 1 octombrie 2015.
Astfel, mijloacele autorizate pana acum pot ramane la locul lor si pe parcursul anului 2014, cand au loc alegeri europarlamentare si prezidentiale.
Motivele invocate de Liviu Dragnea pentru aceast proiect de act normativ sunt de ordin administrativ și economic.
“Datorita termenului impus prin alin.(1) al art. 56 al Legii nr.185/2013 privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate, precum si al lipsei resurselor financiare si umane necesare, autoritatile administratiei publice locale se vor afla in imposibilitatea legala pentru derularea tuturor activitatilor ce deriva din competentele ce le-au fost atribuite de legiuitor,”, spune, printre altele, Liviu Dragnea, potrivit HotNews.ro.
HotNews.ro mai semnalează faptul că “între adoptarea legii de către parlamentari (luna iunie) și proiectul actual de OUG, pe piata de publicitate outdoor