Piata de publicitate din Romania, data peste cap de ordonanta publicitatii TV emisa in primavara, ar putea sa ramana in 2014 la un nivel similar cu cel de anul acesta, de 300 de milioane de euro - "cu mare optimism 350 de milioane", cu o posibila scadere usoara a cheltuielilor pe TV si o crestere a celor din digital, spune Zoltan Szigeti, presedinte al holdingului de comunicare The Group si al Omnicom Media Group, intr-un interviu acordat HotNews.ro. El admite, insa, ca ii este imposibil sa faca predictii mai precise: "as face fericit predictii daca as intelege orice este legat de o viziune a guvernantilor asupra tarii. Nu reusesc". Si arata ca semnalele trase de evenimentele politice din ultima vreme "sunt foarte importante si nu sunt imbucuratoare" pentru companiile internationale care ruleaza grosul bugetelor de publicitate din Romania.
Zoltan Szigeti a fondat holdingul de comunicare The Group, alaturi de Mihaela Nicola, la inceputul lui 2005. The Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare din Romania, reunind numeroase agentii de media sau specializate in diverse nise de marketing, in frunte cu agentia Media Investment. In 2012, The Group a devenit actionar in agentiile operate de Omnicom Media Group in Romania, pozitie consolidata printr-o serie de afilieri si asimilari ce au continuat in 2013.
Partea I a interviului - idei principale:
A fost un an foarte greu din multe puncte de vedere - a fost economic greu, legislativ foarte dificil, cu foarte multe noutati pe care a trebuit sa le integram in businessul nostru. Ramanem cu efortul de a normaliza piata, cu un insucces fata de initiativele guvernului, referitor la ordonanta de urgenta (OUG 25/2013 referitoare la publicitatea TV- n.red.). Dar inca avem sperante ca lucrurile vor merge intr-o directie buna si sa rezolvam anul viitor a