* din judeţul Brăila a fost ales un eşantion de elevi de la Liceul Tehnologic "Vâlsan" Făurei, Liceul Teoretic "Panait Cerna", Liceul Tehnologic "Moisil" şi Şcoala "M. Eminescu" * în anii următori, în România se vor da alte două teste internaţionale, PIRLS şi TIMSS
România stă ceva mai bine la testele PISA, conform rezultatelor din 2012, recent făcute publice, însă tot la coada clasamentului a rămas. Mai precis, ocupă locul 45 din 65 de ţări testate.
Elevii români au scos un scor mediu - 445 de puncte la matematică, 438 de puncte la citire/lectură şi 439 de puncte la Ştiinţe. Raportul publicat în urmă cu câteva zile mai arată că România face parte, alături de Bulgaria şi Franţa, din grupul ţărilor în care în perioada 2000 - 2012, diferenţele de gen în performanţă la citire/lectură s-au modificat cu mai mult de 15 puncte de scor în favoarea fetelor, adică ele au rezultate mai bune decât băieţii.
Aceste teste PISA au fost aplicate elevilor români în vârstă de 15 ani, în martie 2012. Din judeţul Brăila a fost ales un eşantion de elevi de la Liceul Tehnologic "Vâlsan" Făurei, Liceul Teoretic "Panait Cerna", Liceul Tehnologic "Moisil" şi Şcoala "M. Eminescu". Şcolile au fost selectate de către Consorţiul PISA, conform procedurilor de eşantionare internaţionale, iar elevii au fost selectaţi aleatoriu, cu ajutorul unui program informatic dedicat, astfel încât să alcătuiască, conform cerinţelor acestui studiu comparativ internaţional, un eşantion naţional reprezentativ pentru reţeaua şcolară românească.
Din vara acestui an a început instruirea cadrelor didactice în vederea aplicării altor două teste tot pentru realizarea unui studiu comparativ. Este vorba de PIRLS, care vizează ştiinţele umaniste, şi TIMSS, care vizează ştiinţele reale şi matematica, testele fiind concepute la Boston. Inspectorul de specialitate care se ocupă