Ţinând cont că autorizaţiile de taxi au fost valabile în Braşov doar până la finele acestui an, iar pentru cei care vroiau să mai continue activitatea şi de anul viitor condiţia de bază era să nu fie mai vechi de zece ani, o serie de companii de taxi, dar şi persoanele fizice autorizate şi-au schimbat autoturismele. Unii dintre aceştia şi-au achiziţionat şi maşini mai de lux, pentru a face faţă pretenţiilor clienţilor.
Marea majoritate a autoturismelor folosite în taximetrie sunt însă marca Dacia Logan, 1.049, din cele 1.442 de maşini pentru care au fost prelungite sau se vor prelungi autorizaţiile cu o valabilitate de cinci ani. Pe străzile Braşovului circulă astfel în regim de taxi maşini mai noi apărute pe piaţă, cum ar fi Opel Insignia (al cărui preţ depăşeşte 20.000 de euro nou şi 10.000 de euro, second-hand), fiind înregistrate trei astfel de limuzine, Volkswagen Touran, dar şi ultimele tipuri de limuzine produse de Skoda, BMW sau Audi.
Sunt maşini de lux, dar nu au tariful mai mare
Chiar dacă sunt maşini mai elegante, tariful practicat nu este unul mare ţinând cont că firmele sau persoanele fizice autorizate pot să urce preţul până la 2,2 lei/km, cât este tariful maximal aprobat de Consiliul Local. Majoritatea patronilor nu au vrut însă să majoreze tariful, tocmai pentru a avea clienţi, astfel că doar 2% dintre taximetrişti, respectiv 30 de maşini, mergeau cu tariful maximal de 2,2 lei/km. Aproape 97% din autovehicule au tariful cuprins între 1,33 şi 1,35 de lei (73,4%), chiar dacă sunt din categoria „VIP”.
Controale ale Primăriei
În ianuarie, înainte de a-şi primi noua bulină, toate taximetrele care s-au reautorizat vor fi verificate la sânge de inspectorii Primăriei, cu privire la condiţiile oferite şi starea tehnică, ţinând cont că printre maşinile reautorizate se numără şi unele mai vechi, cum ar fi 62 produse în 2004, sau alt