“Cred ca vom avea, dupa o lunga perioada de criza, un prim an cu o usoara crestere a investitiilor totale in advertising, cu un procent de 3%-4%, venit in cea mai mare parte din televiziune si digital. Piata totala in 2014 va depasi cu putin valoarea de 300 de milioane de euro, dar cred ca important e trendul ascendent si distributia bugetelor intre medii. Daca acum trei ani vorbeam de investitii in digital de maximum 5% din totalul bugetelor cheltuite in media, acum vorbim de al doilea mediu dupa TV ca pondere a cheltuielor cu publicitatea si de un domeniu estimat sa atinga 12% in 2014”, explica Lixandru.
Printre factorii care vor duce la cresterea pietei se numara cresterea economiei Romaniei din trimestrul al treilea din acest an, dar si faptul ca 2014 este un an electoral.Companiile din farma, telecom, retail, dar si bancile au bugete mai mari pentru 2014
“In primul rand evolutia economica peste asteptari din trimestrul al treilea al acestui an care a dus la revizuirea in urcare a prognozei pentru 2013, cu perspective similare in 2014. Din pacate, nu s-a simtit inca foarte mult in zona consumului, sper insa ca anul viitor sa avem o influenta vizibila, mai ales ca exista vesti ceva mai bune din retail in ultimele luni ale acestui an”, mai spune sefa Mediacom.
Romania a inregistrat in T3 (iulie-septembrie) cea mai puternica crestere economica din UE (de 1,6%) fata de perioada aprilie- iunie. De asemenea, fata de trimestrul similar din 2012 avansul a fost de 4,1%, potrivit Institutului National de Statistica (INS).
Institutiile financiare internationale, printre care FMI si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), mizeaza pe o crestere a economiei de 2,2% anul acesta fata de 2012, in timp ce pentru anul viitor analistii estimeaza o majorare de 2%.
Ea a adaugat ca in domenii precum banci, retail, lanturi farma si teleco