Autoritatile locale transfera responsabilitatea in sarcina vatmanilor, in cazul accidentului in care doua tramvaie s-au izbit violent in zona Rapa Galbena. Edilii au cerut ca cei care conduc tramvaiele pe strazile din Iasi sa fie supusi si altor teste, pe langa cele teoretice si practice pe care le dau in depoul RATP. Primarul Gheorghe Nichita spune ca vatmanii trebuie testati si pentru situatiile dificile sau de urgenta care pot aparea in trafic. Edilul sustine ca angajatul RATP care se face vinovat de accident nu a stiut cum sa actioneze franele intr-o astfel de situatie.
"Toti vatmanii trebuie sa fie supusi unor controale si teste riguroase, nu doar teoretice si nu doar în depou. Am dispus ca toti vatmanii sa fie testati în mod practic si sa participe la sedinte de simulare în teren a unor situatii deosebite, cum ar fi ambuteiajele din trafic, conditii meteo extreme, manevrarea vagoanelor în rampe sau pante în conditii dificile. Sunt hotarât sa iau toate masurile necesare în plan administrativ, pentru ca asemenea incidente sa nu mai aiba loc, iar toti responsabilii, de la director general la vatman, sa suporte consecintele", a declarat primarul Gheorghe Nichita. Vatmanul Petru Coca conducea tramvaiul ST10 de 7 ani si cunostea vagonul foarte bine. Acesta povesteste ca a apelat la toate cele trei sisteme de franare ale vagonului, insa niciunul nu a functionat, ceea ce a dus la impactul violent intre doua tramvaie. "Am incercat si nu mergea. Le-am spus calatorilor sa se fereasca si atata tot, n-am mai avut timp. Dar totusi eu eram interesat sa il opresc, asta a fost prima grija. Pe urma, cand am vazut ca nu se poate opri, am spus: «Tineti-va ca e jale!»", a spus vatmanul Petru Coca.
Autoritatile locale transfera responsabilitatea in sarcina vatmanilor, in cazul accidentului in care doua tramvaie s-au izbit violent in zona Rapa Galb