Consiliul Municipal (CLM) Galaţi a aprobat cheltuirea a 10 milioane de euro pe studiul de fezabilitate al unui proiect fantezist: construirea unui tunel rutier pe sub Dunăre, care să asigure legătura cu Tulcea.
Inepţia constă în faptul că subsolul Galaţiului este format din loess şi din această cauză nivelul pânzei freatice este foarte ridicat, iar efectul este că peste treizeci de blocuri de locuinţe sunt afectate de tasare iar în mai multe zone ale taluzului falezei Dunării s-au produs alunecări de teren şi surpări. Sunt semnele evidente ale instabilităţii solului şi Galaţiul nu ar putea avea nici măcar metrou, cu atât mai puţin tunel rutier pe sub Dunăre.
Tunelul CFR a fost timp de 17 ani în lucrări de consolidare. Varianta optimă din punct de vedere tehnic şi economic este construirea unui pod peste Dunăre în zona Galaţi-Brăila. E un proiect despre care se discută din 1995 şi a fost speculat electoral de politicienii din cele două oraşe. Pentru că la Galaţi albia fluviului este de trei ori mai lată decât la Brăila, proiectul podului costă mai puţin la Brăila şi în luna mai premierul Victor Ponta a anunţat acordarea unei garanţii guvernamentale de 140 milioane de euro pentru proiectul construirii podului la Brăila.
Edilii Galaţiului vor ca traversarea Dunării să fie la Galaţi şi la rivalitate cu cei din Brăila, au lansat ideea construirii tunelului. Primarul Marius Stan (PNL) a preluat din zbor iniţiativa consilierilor municipali PPDD Victor Malinovici şi Alexandru Mihai şi CLM a aprobat hotărârea nr 238/20.12.2012 prin care CLM şi-a dat acordul de principiu pentru construirea „subtraversării Dunării”, cu un buget estimat la 977.303.278 lei, adică 217 milioane euro. Fără TVA.
Un tunel de 400 milioane euro
În baza hotărârii nr 238/2012, a fost comandat studiul de prefezabilitate, realizat de firma elveţiană Basler & Hofmann AG. Lungime