„Life is difficult. This is a great truth, one of the greatest truths. It is a great truth because once we truly see this truth, we transcend it.” - Morgan Scott Peck.
Au spus-o mulți înaintea mea și poate că fiecare dintre noi o constată zi de zi: viața, personală și profesională, ne poartă uneori prin decizii dificile, prin momente critice și situații care ni se par, pe moment, nedrepte.
Un alt mare adevăr este și în faptul că realitatea din jur este 100% creația fiecăruia dintre noi – de cele mai multe ori, perspectiva și punctul nostru de vedere asupra lucrurilor definesc ceea ce vedem și felul în care ne raportăm la ceea ce ni se întâmplă.
De aceea, chiar dacă muntele este înalt, este posibil ca, prin atitudinea noastră, muntele să pară și mai înalt. Același principiu se aplică și în viața profesională.
Așadar, care sunt câteva dintre mentalitățile care ne fac viața profesională mai dificilă decât este?
„Eu am spus, dacă ei nu fac, nu e treaba mea”
În viața organizațională, există credința că „dacă eu pot, trebuie să poată și restul”. Totuși, uneori apar mai multe variabile: indiferent de cât ar încerca ceilalți să își ducă până la capăt acțiunile sau să își pună în aplicare ideile, este posibil să existe conjuncturi care să le blocheze sau să le încetinească eforturile. De asemenea, presupunerea că ceilalți ar trebui să facă, fără dorința de a ne implica alături de ei până la capăt, este o atitudine care ar putea fi remediată prin intermediul comunicării mai clare a valorilor organizaționale.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro