Elevii din Irlanda de Nord sunt implicaţi în procesul de evaluare a calităţii educaţiei, ei oferind feedback în scris atât despre evoluţia personală, cât şi despre profesorii lor şi şcoala unde învaţă.
Programa şcolară din Irlanda de Nord îi încurajează pe elevi să se implice în evaluarea lor de la clasă, să vorbească, să se autoevalueze şi să îmbunătăţească modul în care abordează învăţătura, dar şi să pună frecvent întrebări şi să înveţe unii de la alţii, scrie OECD Education Today.
Lucrul acesta îi ajută pe elevi să dezvolte abilitatea de a reflecta şi a analiza propriile experienţe. Inspectorii şcolari evaluează unităţile de învăţământ şi în acest sens, să vadă dacă elevii sunt într-adevăr încurajaţi să se implice în popria evaluare, dar şi în a şcolii şi a profesorilor.
Această implicare a elevilor în procesul educaţional s-a văzut şi în rezultatele PISA 2012. 65% din copii de 15 ani din Irlanda de Nord învaţă în şcoli unde au oportunitatea de implicare şi dau feedback în scris şcolii despre profesori, lecţii şi resursele unităţii de învăţământ, faţă de media OECD a elevilor lăsaţi să se implice în astfel de evaluări, care este de 61%.
Acest feedback oferit de elevi ajută autorităţile să îşi dea seama cât de bun şi echitabil este sistemul din punctul de vedere al beneficiarilor.
Marea Britanie ocupă locul 26 din lume la capitolul educţaie, potrivit rezultatelor testelor PISA 2012.
Ce exerciţii au primit elevii români de 15 ani la testele PISA. Le puteţi rezolva?
Testele PISA se organizează în 65 de ţări din toată lumea şi sunt realizate după modele de exerciţii specifice, interdisciplinare. Adevărul.ro vă prezintă câte un model de test din principalele domenii de evaluare: matematică, citire, rezolvare de probleme şi ştiinţe.
ANALIZĂ PISA 2012 Performanţele slabe ale copiilor, vizibile în economie
Rezultatel