Comuna Jina a devenit cunoscută datorită unei campanii publicitare în care Ghiţă este personajul principal.
Mediatizată la maxim, comuna face parte din cunoscuta zonă etnofolclorică Mărginimea Sibiului, fiind reprezentativă pentru porturile şi obiceiurile tradiţionale legate de păstorit.
Preţ total
Vatra satului este aşezată la 1.000 de metri altitudine, pe şapte coline aşa cum este situat şi oraşul Roma, după cum notează businessmagazin.ro. Jina se află la aproximativ 40 de kilometri de Sibiu, la poalele munţilor Cindrel, de unde porneşte şi şoseaua Transalpina.
Jina are, bineânţeles, maai ales acum, „cu ocazia” lui Ghiţă, locuri de cazare pentru turişti. Preţul pentru o noapte la pensiunile din zonă este de aproximativ 80 de lei pentru o cameră dublă. Transportul de la Bucureşti la Jina şi retur cu maşina personală costă aproximativ 300 de lei. Costul total al unui sfârşit de săptămână „acasă la ciobanul Ghiţă” este de circa 500 de lei pentru două persoane.
Dacă nu prea ştiţi cine este simpaticul personaj din reclamă: Ghiţă are 29 de ani, a terminat opt clase la şcoala din sat, este cioban de la 14 ani, şi este singurul băiat dintr-o familie cu cinci fete. Alături de ceilalţi ciobani din Jina practică transhumanţa mergând aproape 300 de kilometri până la Zalău, unde rămâne din octombrie şi până în aprilie.