Noul Logan MCV este, de data aceasta, un break standard, nedeviind radical de la designul berlinei, cum a fost cazul generaţiei trecute. În gama Dacia, vechiul MCV a fost înlocuit de nu mai puţin de trei modele: Lodgy (cu versiunea în şapte locuri pentru familiile mari), Dokker (destinat utilizării mixte business-family) şi MCV, care a devenit un break clasic.
Noul MCV se înscrie mai bine în peisajul cotidian deşi, în esenţă, are o lungime comparabilă cu a vechii generaţii. Ampatamentul este însă mai mic (la nivelul berlinei), ceea ce avantajează manevrabilitatea în spaţii înguste. Portbagajul este uriaş (573 de litri standard) şi, chiar dacă nu se mai ridică la nivelul generaţiei anterioare, este, poate, cel mai bun din clasă. Oricum, dacă nu este suficient, este clar că aveţi nevoie de un Dokker. În plus, designul este mai rafinat, îndepărtându-se de caracterul utilitar al generaţiei precedente.
Lipsit de rafinament, dar durabil
Despre habitaclul noului Logan am mai vorbit cu ocazia testului cu Sandero Stepway. Diferenţele sunt doar la nivel de echipare. Bordul arată mai bine decât în trecut, însă nu se identifică un plus radical în ceea ce priveşte calitatea materialelor, al căror principal avantaj rămâne durabilitatea. Deşi a evoluat stilistic, Logan, indiferent de versiune, este în continuare un automobil "low cost", cu toate avantajele şi dezavantajele care se trag de aici. Aşadar, lipsa de rafinament este compensată de nonşalanţa cu care Logan îndură tratamente grele, cum ar fi rularea cu viteză pe asfalt cariat, drumuri de ţară sau macadam, unde inclusiv confortul rămâne la cote foarte bune. De fapt, comparativ cu alte autoturisme, ba chiar şi cu unele crossovere, Logan se laudă cu unul dintre cele mai bune comportamente rutiere pe drumuri proaste.
Propulsor foarte modern
Am testat cu multă cur