Piaţa plăţilor prin dispozitive mobile din România este estimată la circa 10 milioane euro pe an, cel puţin o treime dintre români folosind acest tip de serviciu, iar dezvoltarea de parteneriate între bănci şi operatorii telecom poate susţine piaţa, potrivit companiei de marketing Breeze Mobile.
"Piaţa (plăţilor mobile din România, n.r.) este dificil de estimat, tranzacţiile totale pe an fiind de circa zece milioane de euro", a declarat joi, la conferinţa "Mediafax Talks about Mobile Banking", Dan Vîrtopeanu, managing partner Breeze Mobile, parte a grupului Leo Burnett.
Majoritatea tranzacţiilor, care includ plăţi prin SMS, tranzacţii în jocuri online şi pentru parcare, sunt efectuate de utilizatorii de internet, a spus el.
Dezvoltarea plăţilor mobile în România depinde de ecosistemele create, de adoptarea noilor modalităţi de derulare a tranzacţiilor şi de educarea consumatorilor.
Operatorii de telefonie mobilă vor juca în continuare un rol major, dar trebuie să se lupte cu noi provocări, precum magazinele de aplicaţii, care câştigă deja teren.
"Oportunităţi vor exista pentru cei care reuşesc să construiască un ecosistem cu soluţii alternative pentru plăţi mobile", a spus Vîrtopeanu.
Plăţile prin dispozitive mobile vor urca în acest an la nivel global cu 44%, de la 163,1 miliarde de dolari anul trecut la 235,4 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare Gartner.
Dezvoltarea de parteneriate între operatorii de telefonie mobilă şi bănci ar putea susţine creşterea pieţei plăţilor efectuate prin dispozitive mobile, afirmă şeful Breeze.
Succesul noii tehnologii va depinde nu doar de modul în care este implementată, ci şi de cum vor fi educaţi clienţii să o folosească, a adăugat el.
Adoptarea în masă a smartphone-urilor generează noi provocări în privinţa securităţii, precum furtul de date, phishing-ul