Compania de stat Dongfeng Motor ar putea investi 3-4 miliarde de dolari în schimbul accesului la tehnologie
Cei doi producători vor să fabrice în comun automobile compact low-cost destinate pieţelor Asiei de Sud-Est
După o perioadă destul de grea, cu pierderi de miliarde de euro, PSA Peugeot Citroen speră să-şi revină cu bani din China. Concret, francezii şi compania chineză de stat Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial şi comercial care include o infuzie masivă de capital în producătorul auto francez, în schimbul accesului la tehnologie, relatează Financial Times.
Cei doi producători de automobile discută încă detaliile parteneriatului, dar acordul urmează să includă majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari şi dezvoltarea şi fabricarea în comun a unor automobile compact low-cost destinate pieţelor Asiei de Sud-Est.
Peugeot speră să poată anunţa oficial acordul în primul trimestru al anului viitor, au declarat două surse apropiate situaţiei.
Au închis o fabrică
Grupul francez are o nevoie disperată să reducă dependenţa de piaţa auto europeană. Reprezentanţii Peugeot şi ai Dongfeng au refuzat să comenteze.
Peugeot a închis în acest an o fabrică mare, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, şi a redus forţa de muncă, în condiţiile în care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.
Recent, Peugeot a angajat un fost director de la Renault, care să coordoneze extinderea internaţională.
Grupul are deja o companie mixtă de succes cu Dongfeng în China, dar este încă în urma unor companii concurente precum Fiat şi Volkswagen pe pieţe ca America de Sud şi Renault-Nissan pe pieţele din Asia de Sud-Est.
Producătorii auto recurg tot mai mult la alianţe şi companii mixte pentru a-şi extinde operaţiunile şi a eficientiza costurile, dar