Acesta este rezultatul principal al unui studiu efectuat de compania IT Pluriva in luna noiembrie, pe un grup de 350 de magazine online din Romania. Integrarea dintre magazinele online si sistemele ERP inseamna ca datele sa comunice automat, periodic sau continuu, dintr-un sistem in altul si invers: nomenclator de produse, preturi sau stocuri.
Analiza a fost efectuata prin discutii directe, prin email sau telefonice cu peste 400 de Manageri de proiect sau Manageri generali ai unor magazine online din Bucuresti si din 28 de judete din Romania. Magazinele online luate in considerare in studiu au avut o medie saptamanala in acest an de minimum cinci comenzi.Efort dublu pentru administrarea datelor
Cea mai frecventa problema mentionata de cei ce utilizeaza un sistem ERP neintegrat cu magazinul online detinut se refera la dublarea efortului de a gestiona si de a urmari nomenclatorul de produse vandute, stocurile, preturile, promotiile si clientii. Orice modificare dintr-un sistem, fie ca este vorba de ERP sau de magazinul online, trebuie apoi operata manual si in celalalt sistem, pentru a avea informatiile sincronizate. Problema cu cel mai mare impact negativ asupra business-ului, potrivit celor cu care au discutat reprezentantii Pluriva ERP la realizarea studiului, apare atunci cand anumite produse sunt afisate cu un pret gresit pe website, neactualizat, sau cand un produs apare ca disponibil online, dar de fapt el nu mai este in stoc. Imposibilitatea de a obtine rapoarte in timp real cu privire la vanzarile online vs. cele obtinute pe canalele traditionale – aceasta a fost mentionata ca o problema cu frecventa mare in magazinele online analizate.
„De la 10-15 comenzi pe zi, deja volumul de munca devine greu de gestionat in doua locuri distincte si in platforma online si in sistemul ERP, astfel ca o integrare intre magazinul online si sistemul de gest