Începând cu data de 15 decembrie, va intra în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2013-2014, care va fi valabil până la data de 13 decembrie 2014. Faţă de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti. În plus, vor fi introduse câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Buccureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord (din 1 februarie 2014). Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria cu trenurile IR 1823/1824. Trenurile IR 1621/1622 vor conecta București Nord de Timișoara prin Arad.
În 2014, pasagerii vor avea la dispoziție trenuri internaționale zilnice directe din București Nord către Viena (cu preţuri de la 39 Euro pe sens), Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chișinău. De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj Napoca. Din Timișoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârșeț, cu numai 14 Euro.
Deasemenea în 2014 vor continua şi lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV Paneuropean, demers ce va avea ca efect direct diminuarea semnificativă a fiabilităţii serviciului oferit ca urmare a scăderii capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări). Realizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulație.
În traficul intern, CFR Călători va asigura și în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. În plus, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţ