În Arad sunt bani. Bani care, din ce în ce mai des, nu se mai regăsesc prin alte orașe. Iar cine s-a lovit, recent, de starea presei locale știe asta. Aproape pe nicăieri nu mai există bugete de publicitate pentru autoritățile și instituțiile locale, mai ales că acestea au, aproape toate, site-uri, iar oamenii se informează direct de acolo.
Dar în Arad, cum spuneam, sunt bani. Atât de mulți bani, încât pe final de an primarul Falcă a găsit 228.000 de lei pentru a achiziționa servicii de publicitate în presa scrisă, audiovizuală și online. Numai că serviciile respective nu au fost achiziționate de la o regie media sau de la editorul unei publicații, ci de la Promowest SRL, o firmă de outdoor din Arad. Hai, panourile pe care firma și le-a montat prin oraș, mash-urile de pe clădiri, city-wall-urile sau reclamele de pe autobuzele firmei locale de transport în comun ar putea fi considerate, la o adică, presă scrisă. Căci conțin, nu-i așa, texte și imagini, aproape ca un ziar, și, în plus, mai sunt și tipărite. Dar aceleași panouri, mash-uri și așa mai departe nu pot fi considerate presă audiovizuală și nici online. Căci nu sunt. Da, firma Promowest se laudă și cu o îndelungată experiență în realizarea de site-uri pentru diverse firme, dar parcă nu-i totuna. Mișcarea, însă, frizează mai degrabă un perpetuum mobile decât o campanie de informare a publicului. Căci Promowest are de plătit Primăriei chirie pentru panouri. Primăria îi dă bani pentru reclamă, Promowest ia banii și plătește chiria. Nimeni nu pierde, cu excepția, poate, a contribuabilului arădean, care nu câștigă nimic, uitându-se cu fălcile căscate la aceste mici inginerii financiare.
În Arad sunt bani. Bani care, din ce în ce mai des, nu se mai regăsesc prin alte orașe. Iar cine s-a lovit, recent, de starea presei locale știe asta. Aproape pe nicăieri nu mai există bugete de publicitate p