Peste zece străzi din Bucureşti vor avea benzi dedicate transportului public în 2014, potrivit reprezentanţilor Primăriei Municipiului Bucureşti. Printre acestea se numără Bulevardele Unirii, Magheru şi Carol I.
Reprezentanţii Primăriei Capitalei se laudă că şi-au propus să rezolve problema mobilităţii în Bucureşti prin modalităţi inteligente şi puţin costisitoare. Una dintre măsurile de ameliorare a traficului este implementarea benzilor dedicate transportului public.
Totuşi, proiectul-pilot pentru introducerea benzilor dedicate transportului în comun, amenajat de Administraţia Străzilor pe o porţiune de 450 de metri pe Splaiul Independenţei, s-a soldat, lunile trecute, cu eşec: stâlpişorii care delimitau banda specială au fost distruşi în scurt timp. Cu toate acestea, municipalitatea promite să transforme în realitate, în 2014, benzile dedicate transportului public în Bucureşti.
Directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, Ion Dedu, spune că, anul viitor, asemenea benzi vor fi amenajate pe mai mult de zece străzi bucureştene. Scopul acestei măsuri este creşterea vitezei comerciale a vehiculelor de transport public (autobuze, troleibuze, tramvaie): „Aceste benzi sunt foarte importante pentru că se creează un sistem care asigură ritmicitatea şi o deplasare programată exactă“, a explicat Dedu.
Bucureştenii trebuie să conştientizeze importanţa benzilor dedicate
Ion Dedu a declarat pentru adevarul.ro că proiectul-pilot de pe Splaiul Independenţei, cu stâlpişorii albi, înalţi de un metru, care delimitau banda dedicată, a fost făcut pentru conştientizarea de către şoferi, iar eşecul se datorează tocmai faptului că bucureştenii nu sunt obişnuiţi cu acest tip de structurare a traficului. Deşi, în mod normal, explică Ion Dedu, delimitarea se face doar cu o dungă, şi noile benzi pe care Primăria le are în plan vor fi marcat