Compania F64, cu o cifră de afaceri de 18 milioane de euro şi cu numeroase branduri de renume în portofoliu, va fi preluată de un investitor străin, la 12 ani de la lansare.
F64 a fost înfiinţat în urmă cu 12 ani de către Marian Alecsiu şi Daniela Becheru. Iniţial a fost o afacere mică, între prieteni, începută dintr-o mare pasiune pentru fotografie. Iată povestea afacerii F64, publicată anterior de Business Magazin.
An de an, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor, iar în 2013, F64 şi-a extins categoriile de produse, prin smartphone-uri şi tablete. După mediatizata campanie Black Friday, F64 a înregistrat o creştere în zona echipamentelor foto-video cu specificaţii premium de 70%, comparativ cu anul trecut.
Anul 2013 faţă de 2012 poate fi considerat un an bun pentru zona e-commerce, dar nu şi pentru piaţa foto, având în vedere că aceasta a scăzut cu 15%. Totuşi, în aceste condiţii, business-ul F64 a înregistrat o creştere de 12 procente. Vânzările aparatelor mirorless s-au dublat, iar vânzările aparatelor compacte şi DSLR au crescut cu 8,6 procente. Accesoriile pentru aparatele DSLR au înregistrat şi acestea vânzări mari pentru mid şi high level, cum ar fi: obiective, memorii, filtre şi imprimante foto.
Rezultatele înregistrate de F64 în campania de Black Friday 2013 s-au concretizat în 14.800 de produse comandate, cu peste 75% mai mult decât în 2012 şi venituri de peste 9 milioane de RON. Astfel, deoarece poziţia F64 în contextul actual al pieţei foto-video este una favorabilă, decizia de schimbare a acţionariatului este destul de previzibilă.
F64 Studio, lider pe piaţa echipamentelor foto-video din România, deţine cel mai mare magazin online de profil pe piaţa românească de comerţ electronic. Detalii suplimentare despre tranzacţie vor apărea luni, când F64 va organiza o conferinţă de presă.
Compania F64, cu o cifră