Operatorii din autogările de cartier strâmbă din nas când aud că vor fi puşi la grămadă în centrul intermodal. Firmele de transport călători au falimentat CFR-ul, împărţindu-şi clienţii în diferite zone ale oraşului. Până în 2016, noua autogară, plasată în locul autobazei RATP, îi va aduna pe operatori la un loc, făcându-i să-şi dispute călătorii până la uşa autocarului.
Puzderia de autogări şi puncte de îmbarcare din Iaşi ar putea dispărea în următorii doi ani. Reprezentanţii primăriei susţin că, după construirea autogării din Tudor Vladimirescu, aproape toate celelalte vor fi închise.
Vor fi închise actualele autogări
Proiectul unei autogări unice a Iaşului datează de mai bine de 10 ani iar, între timp, operatorii de transport călători şi-au amenajat aproape 20 de mini-autogări şi de puncte de îmbarcare-debarcare. Cele mai mari şi mai cunoscute sunt autogările Eurovoyage, Iaşi Vest şi Codreanu, dar niciuna nu respectă standardele europene. „Autogările între blocuri nu sunt permise din mai multe motive. Vă imaginaţi că la ora 4 dimineaţa şoferii turează motoarele şi deranjează un întreg cartier. Inaugurarea noii autogări va duce la închiderea celor care nu respectă standardele”, a explicat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei.
Acum sunt 20 de mini-autogări împânzite prin tot Iaşul
Întârziere din cauza Fiscului
Proiectul autogării este finalizat de aproape un an, dar construcţia a fost întârziată din lipsa finanţării. „Proiectul a fost declarat eligibil, dar a fost o problemă legată de regimul juridic al terenului. ANAF a pus sechestru pe câteva hale ale RATP iar pentru finanţare trebuia să fie liber de sarcini. Am câştigat procesul la trei zile după ce a expirat perioada de depunere a dosarelor. Asta a fost în februarie şi, dacă instanţa se pronunţa mai devreme, acum se lucra probabil la construcţia