Sigur că am vrut să văd premiera absolută a unuia dintre cele mai vechi şi importante balete din lume, La Sylphide, pus în scenă pentru prima dată în România la început de decembrie, la Opera Naţională Bucureşti în coregrafia lui Johan Kobborg, aflat la Bucureşti în calitate de coregraf invitat şi viitor şef al companiei de balet al Operei bucureştene.
Am optat pentru a merge la al doilea spectacol, cel cu soliştii locali, pentru că evenimentul care îi aducea pe scenă pe prim-soliştii de talie mondială Alina Cojocaru şi Steven McRae era destinat mai mult publicului de eveniment, publicului de festival Enescu, decât publicului de stagiune.
Avem nevoie de astfel de evenimente pentru a atrage atenţia asupra scenelor bucureştene de repertoriu, iniţiativa directorului general al Operei bucureştene, Răzvan Dincă fiind prima concretizare de anvergură a planurilor sale de a da o strălucire fără precedent primei scene de operă şi balet a ţării.
Dar şansele de a avea în fiecare zi astfel de oaspeţi rămân proporţionale cu PIBul unei ţări care îşi plăteşte balerinii din ansamblul de balet cel mai important al ţării cu 200 de euro pe lună net. Foto Baletul „La Sylphide” fără Alina Cojocaru
Aşadar, sâmbătă, 7 decembrie, de la ora 19.00, coregraful Johan Kobborg a prezentat la Opera Naţională Bucureşti baletul La Sylphide, avându-i ca invitaţi în rolurile principale pe celebra Alina Cojocaru, şi pe prim-solistul Baletului Regal din Londra Steven McRae. A doua reprezentaţie a spectacolului a avut loc duminică, 8 decembrie, având în rolurile principale prim-solişti ai Operei Naţionale Bucureşti, mai précis în rolurile principale pe Sena Hidaka şi Robert Enache.
Iată ce mărturiseşte Johann Kobborg : „Este o mare bucurie să montez la Opera Naţională Bucureşti baletul La Sylphide, unul dintre cele mai importante din punct de vedere istoric. Este, de altfe